fredag 3 december 2010

SUMMERLOVIN'

Fredagen är här, och Tobias är på plats. Han ska till thailand på något som kan vara den coolaste resan jag har hört om. Jag som annars inte alls är för det där med backpackingtema. Där man lever för inga pengar och bor sjukt taskigt bara för att det är billigt, och för att man ska kunna vara utomlands så länge som möjligt. Han har valt att åka med ett volontärföretags-grej, betalat en viss summa för att kunna leva och bo med de människor som behöver hjälp och samtigt ha fri tid att bara njuta av det fantastiska land som det faktiskt är. Jag är imponerad och stolt över att han gör detta. Han behöver det.

Han frågade nyss om han fick låna duschen? -njae.

Tillbaka till något annat, han har packat om sin väska då han hade övervikt på flyget hit. Vi har disskuterat och kompromissat ihop hans nya innehåll i väskan. -Jag fick några böcker till låns på köpet, bra böcker. Böcker jag måste läsa ut tills hans kommer hem. Så han inte blir besviken på mig.

I morgon ska vi gå upp vid 04,40. Ska köra honom till Cityterminalen och lämna honom till ovetandets tid.
-e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar