torsdag 16 december 2010

oförberedd.

Jodå, med råge. Jag är mentalt oförberedd på hemfärd i morgon. Jag har en lång to-do-list. En radda saker som det känns som att jag borde göra, men kanske lika väl kan göra efter Jul.

-Diska
-Plocka ordning (alltid trevligt att komma hem till ett någorlunda välmående hem)
-Tömma kylskåpet (vill ju gärna att det luktar okej när jag klampar in här om 10 dagar)
-Komma på en smart packning
-Packa ner min smarta packning (ridkläder, malmökläder, myskläder, julkläder, något fint om jag får för mig att gå ut när jag besöker Kalmar)
-Slå in resten av julklapparna
-Komma ihåg att bära ner alla julklappar till bilen
-Städa bilen (så jag inte får tombrukar i huvudet om jag måste bromsa hårt i halkan)
-Jag får inte glömma något av värde, så som Laddare till mobilen, smink, rakhyvel, hårprodukter, jackor, bankdosa, smycken, nagellack, pappas tank kort - han blir nog inte så glad om jag kommer hem och säger att jag glömt det.
-Bränna en skiva som kan underhålla mig på vägen hemåt.

I morgon ska jag jobba hårt, föregå med ett sämre exempel och smyga iväg så fort jag är klar med mina uppgifter.

Nu är det väl lika bra att jag ta min lilla skalle samman och tänker ut en bra plan för kvällens aktivitet.
-e

3 kommentarer:

  1. haha men da får du jo bare begynne på toppen av din todo list da så kommer du nok gjennom den innen julaften :D

    SvaraRadera
  2. hahaha, ja det gör jag nog. Men jag skulle helt ha varit klar nu! :P

    SvaraRadera
  3. starte med å rydde å vakse og tømme kjøleskapet da og ikke sitte her å blogge og facebooke vettu :D

    SvaraRadera