torsdag 3 mars 2011

There's nothin' wrong with lovin' who you are

Jag har feber i ansiktet som jag sa igår när jag skulle förklara hur jag kände mig för mamma. Men jag känner mig inte riktigt sjuk, bara sådär på kanten till att faktiskt vara det. Om kollar på vädret på tv så säger den sooool och plusgrader, kollar man ut genom fönstret förstår man ganska fort att dom inte talar helt sanning. Det är molnigt och skulle man få för sig att sticka ut näsan så är det minusgrader. Jag är numera trött på minusgrader. Fruktansvärt jävla less. Man blir ju aldrig riktigt varm.

Men så vad händer i mitt liv, mamma sa igår "Nu var det jätte länge sen du bloggade elin". Det var faktiskt inte jätte länge sen, det var bara länge sen jag skrev något av värde för er läsare.
Jag spenderar mina dagar i stallet och jag rider någon gång ibland. Igår chockade jag kroppen med en morgonpromenad det var länge sen.

I söndagskväll trimmade jag Olle, han blev så vuxen direkt. Han är så söt - det kan man inte komma undan med. Han är bedårande.

Olle på trimbordet, här har vi nosen kvar att trimma!
På tisdagar är det gäng hundar och deras människor som träffas på stan och går en runda tillsammans så i tisdags var jag med. Jag och Olle gick i slutet av gruppen tillsammans med Anna och Vegas och Krille och Buddah. Vegas är en Amstaff och Buddah är en Mastiff. Olle är en Australisk terrier som är drygt tre månader och når dom till typ kotan ( så säger man på hästar iaf ). Olle Var en stjärna han gick nästan hela rundan och även om han tyckte det var sådär jäääättte roligt ibland så kunde jag hela tiden få hans uppmärsamhet. Så han får Mycket Väl Godkänt. Vi ska börja på Valpkurs nästa söndag. Den är nästan varje söndag med undantag för någon enstaka tisdag mellan 18-20 fram till Maj. Ska bli roligt faktiskt!

Jag har även sett över lite kurser och studier som jag troligen kommer börja med till hösten. Det lutade ju ett tag mot djursjukvårdare men nä, jag vill jobba med bank och finans. Alltså blir det Ekonomi av något slag.

Jag hoppas att min far kan tänka sig hänga med och fota när jag rider någongång. Och i morgon och på lördag ska jag filma mamma när hon rider för Stickan. På söndag är det dressyr tävlingar på ridskolan och jag ska hjälpa till. Ska bli roligt och se dom gamla skatorna på tävlingsbanan igen, nästa år kanske caysa är med! :)

Nu ska byta ut mitt te till kaffe och typ kanske dricka det superfort och sen ta mina två hulliganer på en promenad? Jag vet ärligt talat inte. Jag få ta ett beslut och följa det. Nu har jag spenderat mycket tid på att skriva mycket skit. Hejs!

-e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar