torsdag 10 mars 2011

tack för det.

Ja, men tack för den obefintliga hjälpen. Jävligt givande kände jag. Återigen ett stort Tack!


Jag tänkte ta upp en numera känd nämnare i min vardag; Emelie Johansson. - Hon som aldrig kommer skaffa sig ett dubbelnamn och det är bra. Nåväl igår så tog jag min rallybil och styrde den mot kalmar. Mina medtrafikanter blev mina mottrafikanter och alla var bara ivägen, dåliga, och helt sjukt mycket i vägen.

Jag storma in i min vita skjorta som jag hade valt. Jag skulle ju ha nåt svart på mig. Inte ens det hade jag lyckats med. Jag gnällde bittert över mina mottrafikanter och mitt klädval. Jag blev ångerfylld över mitt vin-val. I tankarna snurrade; att eftersom de är så mycket som är så fel just nu kanske de nya vinet jag tänkte prova är äckligt? Det vore ju som grädden på moset att jag skulle behöva dricka ett skitvin. Som om att detta nu inte vore nog så hade jag inte sminkat mig klart. Tänkte jag skulle fylla på med lite ögonskugga onsdagen i ära; men då får man väl ett svart jävla streck i ansiktet som inte går att ta bort?

Vinet var gott och väl över förväntan. Sminket gick bra; inget svart oönskat streck. Skjortan blev finare och finare. Emelie gjorde mat åt mig för hon tyckte jag var lite hungrig. Jag fick stuvad potatis och isterband. Hur gott var inte det då? Helt fantastiskt kan jag berätta så slipper ni fundera över den frågan mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar