söndag 20 mars 2011

I put my lipstick on

Jag är så himla nöjd med min födelsedag! Den konkurrerar starkt med förra årets, då Nanne Grönwall spelade på min fest! ;) haha. typ iaf.. Jag blev väckt av skön sång av föräldrarna, vid lunchen öppnas en vinflaska åt mig, mamma tycker att vi kan dricka vin medans vi lagar maten. Luleåresan betalar sig och jag får många lovord för min cheesecake och kladdkaka. Blombudet ringer på dörr'n och Finaste julia har skickat blommor och choklad. Tack hjärtat. Tobias har fest, jag och Sara åker dit. Vi pratar om livet och dess märkligheter. Tar en taxi som stannar för blondiner som ska gå över vägen DÄR DET INTE ÄR ETT ÖVERGÅNGSSTÄLLE. Jag berättar för honom att de var det värsta jag har varit med, förklarar att i stockholm får man vara med om mycket och vakta så dom kör "rätt" väg. Men att stanna för brudar där det inte finns något övergångsställe. alltsåååå? Han blev lite skakis och var tyst resten av resan. Vi vandrar in på harrys, kör 30+ som regel och slår klackarna i taket. Klockan börjar närma sig två och jag och Sara drar mot korven. Korv blev det, min bror frågar "Vart fan är larmtorget?" Han dyker upp två minuter senare med ett flin på läpparna. Björn som också fyllde år tyckte att vi var awesoooome och så åkte vi buss hem. Jag ska alltid sitta längst fram för jag ska gå av i skogen, och då ska helt plötsligt alla sitta längst fram i bussen. Vakten ser till att ingen annan går av med mig, och mina busskamrater vill gärna prata i telefon så de vet att jag kommer hem säkert. Sagt och gjort och går och lägger mig. Vaknar vid 7 tiden av ett sms från mamma, Vart är du? Jag svarar att jag är på mitt rum och då sticker det in en liten näsa och säger hej! Jag kom hem med fel skor och ja, det kan ju förvirra även den mest rutinerade. Nu tackar jag för mig, måste ringa Hanna och säga att jag kommer torsdagen den 7 april.


Lånar bilden av Tobias.

-e

1 kommentar:

  1. Haha. Älskar detta innehållsrika inlägg :P Verkligen kort och koncist med tanke på hur fullspäckad din dag var :P

    /Sara

    SvaraRadera