torsdag 3 mars 2011

cheers to the freakin' weekend

Detta med torsdagar och dess städning. Idag när jag vaknade kände jag verkligen att städa mitt rum, där går gränsen om ens det var ett alternativ. Jag smsade alldeles för många men alla skulle städa och tvätta. Jag menar, vad är oddsen? Bara för att jag absolut inte ville städa eller vadå?

När jag flyttade hemifrån så införde jag städtorsdagen i mitt liv, när jag nu tre år senare bor hemma igen så tänkte jag att den kan ju komma lite i sådär andra hand. Men det har idag visat sig att detta med städtorsdagen har blivit ganska poppis. Att städa på torsdagar är genialiskt. Det är lixom rent till helgen. Perfekt. Ibland städade jag tillochmed söndagar. Efter helgen städ kallas det.

Så efter ett tappert försök att komma undan denna torsdag till ära fick jag bara bita i det sura äpplet och gå upp till mitt rum och städa lite. Det blev fint och det behövdes, när jag väl var igång tänkte jag att jag kan ju fortsätta, vardagsrummet, köket, kontoret, hallen. Ja det var det jag orkade med. Jag måste säga att jag och Cilitbang, dammsugaren och skurmoppen gjorde ett fantastiskt jobb. Det kanske blir en repris nästa torsdag? Vi ska väl inte ta vatten över huvudet men...

Vid tre tiden så kände jag att nu får det vara nog, jag tog med mig Micke och Olle och pappas kamera på en liten promenad. Att komma ut i friska luften är alltid bra efter en dag i dammet. och nu höpåsepackning och mockning. tjing.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar