måndag 17 augusti 2015

Träningsdag 2

Jag må ha underpresterat under träningen men här kommer övningarna. 

Öppna volt sluta i trav och galopp med tempoväxlingar. För att mjukgöra. 
Volt med sluta tänk öppna 15 meter, volt med sluta tänk runt hela banan med volter överallt ;) i trav. 

Förvänd galopp på stor volt, rättvänd galopp på liten volt, som en åtta fast osymmetrisk. Enkla byten längst kvartslinjen, men då det inte gick så bra red vi i en stor åtta på mitten av ridhuset och gjorde enkla byten i varvbytet. Kändes som en övning Jag behövde nu när jag inte riktigt har kontroll på mina signaler. 

I traven sen så var Caysa fortsatt stel i högersidan och jag superspänd i vänster. Så i högervarv travade vi längst spåret med många övergångar där jag i övergången flyttade henne undan höger skänkel. Det blev lite bättre men jag var fortsatt väldigt stel i vänster.. Idag blir det lösgörande övningar för oss och i morgon är det träning igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar