onsdag 26 augusti 2015

Söndagsträning

Hej! 

Jag har varit rätt lyrisk efter söndagens träning att jag glömt skriva och nu kommer jag knappt på vad vi gjorde :) 

Vi började väl som vanligt ungefär, med att hitta rundhet och hjälperna. Öppna, volt sluta i trav och galopp med tempoväxlingar :) 

Efter det gjorde vi superfina slutor i övningen sluta till kvartslinjen och öppna rakt fram och sluta till meddelinjen. Det var länge sen jag hade en go känsla i slutorna så det var superkul! :) 

Sen gjorde vi piruett övning i båda varven och sen övade vi på bytena! Så roligt! Det gick bra, jag ser och vet när jag ligger rätt men jag vet inte hur det kan gå så snett sekunden senare ;) det kommer... 

Vi fortsatte sendan på det nya spännande spåret med trampning och samling mot passage eller vad man nu ska kalla det ;) det är sååå kul att jobba med en så fin häst med så svåra och utvecklande rörelse, jag kan inte sluta le när jag tänker på att det är träning fredag - lördag - söndag!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar