söndag 30 augusti 2015

Fredagsträning

Vi började passet med galoppen, Caysa var lite loj så vi började med tempoväxlingar i öppna och sluta. Efter det så jobbade vi med piruettgaloppen. Att verkligen hitta bärigheten och balans och ur det så rider jag upp och byter galopp. Detta har varit väldigt framgångsrikt, jag känner mer när jag ligger rätt och kan hålla henne kvar genom bytet. 

Innan vi gjorde de riktiga bytena så gjorde vi de enkla bytena lite överallt och var stans. 

Efter detta långa galoppass så blev det lite trav också såklart! 
Vi trampade lite och vilken trav jag fick! Så fint har vi aldrig travat! Den var elastisk och lätt utan att vara spänd. I den traven gjorde vi sedan lite skolor. Där jag hela tiden fick jobba med att ha kvar den traven. Jobbigt men kul! Hon blir så lätt i steget så skolorna blir ju rätt lätta att göra. Vi övade till och med på saxen ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar