söndag 30 augusti 2015

Lördagsträning

Igår fortsatte vi träningen där vi avslutade igår. 
Under avslutet i fredags hade jag en riktigt go känsla. Och igår började vi med en mer lätt trav redan från början. Så vi jobbade med lite öppna och sluta och försöka få upp traven på henne. Det är redan bättre men det var inte den magiska känslan som i fredags. 

Sen gjorde vi en ny övning där jag rider tex höger sluta in till kvartslinjen och vänster öppna längs kvartslinjen för att sedan gå ut till spåret i en vänster sluta. En övning som är lite mer krävande i böjning och bärighet. 

Efter det så övade vi lite på saxen igen, men idag fick jag i varje övergång rida tydlig öppna innan jag gick ut i sluta igen. För samlingens och ställningens skull :) 

Vi började sen med galoppen där jag gjorde enkla byten över hela banan. Viktigaste här är att jag får henne lika aktiv som i ett riktigt byte och att jag lär mig känna när Jag har henne helt rätt, rak och kvick. 

Sen gick vi in till piruettjobbet där jag ur det gör ett byte. När hon ligger helt rätt så får jag passa mig så min hjälp inte blir för stor, för då finns en stor risk att jag får mig en flygtur. ;) 

Vi avslutade sen med lite trampning och övergångar mellantrav - samlad trav. 
Här var både jag och Caysa rätt trötta men vi kämpade på :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar