lördag 31 december 2011

tar igen

Två träningsdagar har jag hunnit med sen sist. Onsdagen var vi i lilla ridhuset och det är inte optimalt när man ska träna på skolor. Men vi gjorde några byten och jag sitter bättre i dom nu än förut även om vi fortfarande har väldigt långt att gå i dom. Han småbråkade lite men det brukar han ju göra när vi inte varit i ridhuset på ett tag. Galoppen var jätte fin och piruettjobbet gick hur bra som helst. Bättre än på länge faktiskt. Tränade även på att göra öppna på medellinjen. Det är sjukt svårt då man inte har någon vägg man kan ta stöd ifrån. Men det gick bra, både ann och jag var förvånade över hur bra det gick! Så de är ju skönt, betyder ju att jag har bra kontroll på hans yttersida.

Torsdagen var vi i stora ridhuset så jag kunde träna på lite slutor i galopp och trav. Vägg till vägg och passage jobbet gick också bra. Jag måste bli bättre på att träna på det. Bara lite varje dag för att styrkan ska komma. Bytena gick bättre men med de kommer ju även lite olater som att byta i förvänd och så. Men vi löste det, jag måste bli mycket tydligare och rida bättre helt enkelt. Vi gjorde även lite uppridningar i galopp, halt, trav och sen öppna ut i sluta. Och det gick bra, även om jag måste vara sådär stört fokuserad för att vi inte ska missuppfatta varandra och han ska börja galoppera istället för att trava. Slutorna gick hela vägen över till andra sidan ridhuset och vi är faktiskt bra på det nu! :)

Nu blire städning och nyårsfirande. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar