tisdag 13 december 2011

Dagens träning

Då var vi igång, idag red jag först dino. Han är ju ett litet energiknippe. Lång, låg och långsam är ju kanske inte hans starkaste sida! Men tillslut kom vi överens om hur vi skulle ta oss dit och vi kunde göra några byten, han kan ju så han ska ju lära mig! Och ja, på honom var de ju inte jätte svårt att göra ett byte på ;P jag fick även göra lite piruetter, ett ganska läskigt moment, men otrolig känsla när set fublar! älskade dino.

Efter det så red jag ferdi, efter flera månades rakriktning är det dags att ställa lite vänster igen. Vilket kanske verkar som den mest simpla grejen Ever. Jag säger ju till och med till mina elever att ställa vänster och det verkar ju alltid gå bra. Nåväl, vänsterställningen gick bättre men är i te optimal, då jag blir något stum i häger och släpper vänster tygeln genom handen.
Vi gjorde ett par byten som var bra, och ja, nu ska både hästen och jag lära oss. Missförstånd och fel blev de och fler kommer de att bli. Men när vi väl kom överens så var dom rena iaf. Piruettgalppen var hur bra som helst idag! Kul! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar