lördag 17 december 2011

Soffhänget regerar!

Träningsveckan börjar nå sitt slut tyvärr! Jag kom hit med en häst jag inte kunde göra galoppombyten på alls, jag kunde inte rida honom i en engagerad men lugn trav i vänstervarv. Vi kunde inte trava passage trav och framförallt fick jag honom inte upp framför mig med en genuin bjudning! Och jag kunde inte göra diagonalsluta vägg till vägg!

Dagens träning var en bergochdalbana. Roligt på toppen och lite kämpigt i botten. Han var så fantastiskt fin, vi gjorde diagonal slutor i galopp och trav! Jätte fin förvänd galopp och sjukt bra byten för att vara mig och Ferdinand såklart! Däremellan galopperade vi på stället och studsade med frambenen och vägrade gå framåt. I traven gjorde vi fantastiska öppnor och slutor, och diagonalslutor. Jättefint passagejobb och strålande trav! Och däremellan ägnade vi tiden åt att studsa med frambenen och försöka få mig att ge mig! Det gör jag ju givetvis inte. Och visst kan man rycka att de är tråkigt att vi ska behöva bråka. Men vi kommer komma över det så fort vi är tillräckligt starka för detta jobbet! :)

Så jag åker hem med en häst jag kan rida i vänster varv, göra slutor vägg till vägg, jag kan byta ibland. Vi tränar i passage trav och styrkejobbet är så himla roligt just nu! :)

Nu sitter jag i soffan med ridkläder och luktar äckligt! Dricker ett glas rött, käkar skinkor och nötter! Ska duscha och ta på mig mjukisbrallsen och äta fisk soppa till middag! Finliv! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar