onsdag 14 december 2011

Ett glas om dagen

Ska tydligen vara bra!

Idag när jag red Victor så fick jag inte riktigt ihop det, jag fick kämpa. Mest med mig själv. Han var stum i höger sidan, jag var svag och det tog lång tid innan vi kom överens. Ja det tog närmre 35 minuter innan vi var helt överens så jag travade av och han kändes fin iaf! :)

Ferdinand och jag hade en bättre dag, han var lugn, jag var lugn. Vi gjorde e jätte bra framridning! Och galopparbetet blev hur bra som helst. Vi tränade på piruett jobbet och det går bra, och han har lätt för det. Vända är hans grej, och min tydligen! Vi gjorde några byten också, jag tycker de är svårt. Svårt att göra tvärtemot vad som känns rätt. Men tillslut kanske de känns bättre ;P travarbetet innehöll faktiskt lite passageövningar. Tänk att de är så jobbigt att trava så långsamt för att få den traven. Pjuh! Men det var kul! Han har ju långa bakben så vi har ju lite att jobba med! Öppnorna och slutorna gick också bra :)

Nu ligger vi på soffan och Olle håller koll på katten! Och jag på honom. Haha! Ha de gott och by the way Madde, din häst saknar inte dig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar