torsdag 15 december 2011

Platt som en pannkaka på soffan

Har precis smällt i mig tre clementiner, yoghurt med mosad banan och kanel. Sjukt gott! För jag var sjukt hungrig! Haha! Nu i eftermiddag har jag skrittat Ferdinand. Det tyckte han var skönt efter två dagar med hårdträning!

På förmiddagen red jag dino, han gick jätte bra idag! Mjuk och följsam, pigg men inte spänd som häromdagen. Vi tränade på byten. Jag kan byta från höger galopp till vänster rätt bra, och helt kass är jag från vänster galopp till höger. Det är precis som att min vänster kropp inte vet vad takt, tydlighet och galoppbyte är. Men den kanske lär sig. Den måste lära sig.
Travjobbet gick också bra, öppnor och slutor flöt på bra!

Victor och jag hade ju lite problem igår, men idag föll de mesta på plats igen. Jag fick med mig höger sidan och han höll sig aktiv hela passet. Vi jobbade mycket med ställningen och öppnor och diagonalslutor. I både trav och galopp. Victor kräver en väldigt stadig och stark ryttare. Jag orkar bara en stund, och sen vinglar vi runt omkring i ridhuset :P

Är jätte nöjd med tidningen idag, jag var fokuserad och mitt jobb gav resultat.

Vi har även linat quattro idag! Och för er som missat det så är alltså quickeb anns, och quattro är mammas= lite min :P han var jätte fin! Inte alls lika fölig som sist, och mer fri i bogarna! Jätte kul! Blir en fin ridhäst den där snyggingen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar