måndag 6 juni 2011

it's a good thing tears never show in the pouring rain.

"Some say that it changed me, Or that it made me.."





Jag sitter här i köket och lyssnar på "good riddance" med green day på repeat. Låten har inget att göra med rubrik eller det lilla citatet här över där Nicke borg har fått säga sitt, även om jag faktiskt ändrat i meningen. Ute skiner solen och att plugga matte suger. Jag vill gråta sönder min mattebok - så känns det idag. Nu vet jag att jag är starkare än så och kommer att undvika att gråta sönder boken, för då kan jag ju inte använda den. På onsdag är alltså det nationella provet. Jag gillar egentligen inte den låten med green day. Men jag kan den utantill och därför passar den mig bra.

I helgen har jag lyckats bränna mig på skinkorna och ryggen då. Anna och jag har varit i kalmar, jag har varit på kalas hos min kusins tjej Annelie. Jag har firat Emelie på hennes examen, hon fick stipendie. grymt! Jag var på bio och såg fast five. Bra film. Jag måste köpa den. Jag måste köpa stört många filmer snart.

Mamma och pappa kommer hem idag. Så är dom hemma i typ 10 dagar sen är jag hemma själv igen i över en vecka. Så nu när dom kommer måste jag flytta ut min garderob som har fått halvt flytta in, märkligt de där.
Som ni förstår då så är jag hemma själv över hela midsommar. Och eftersom mina kalmar "vänner" tycker simontorp är frukansvärt ute så blir de väl jag och mina vänner. Alltså typ en eller två personer till. Inte för att det inte räcker med de två personerna, utan det är mer det faktum att de andra är mina "vänner" är fruktansvärt roligt. Roligt kanske är att ta i men komiskt är det i alla fall.

Jag ska elda i badtunnan jag ska dricka vin och framåt kvällen ska jag sitta i tunnan tills jag dunstar bort. Den planen hinner säkert ändra sig lite.. Jag är frukansvärt livlös idag.

-e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar