torsdag 30 juni 2011

i was fine before you walked in to my life

God eftermiddag!
Klockan är bara halv 3, helt fantastiskt. När jag kom hem från jobbet låg det en lapp på köksbordet; "Hästarn har fått lunch och det står mat till dig på bänken" - Tack mamma!

Jag har nu gjort det mest nödvändiga på en månad, betalat mina räkningar och nu samlar jag mina krafter för en sväng ut i stallet och värmen. Det är varmt idag också, men solen skiner iaf inte. Det är både skönt och äckligt. Jag ska rida Ferdi och Caysa idag, i skogen. Till grusgropen tror jag. Igår när jag red Ferdi i skogen så blev han rädd för ett brunnlock, jag ramlade nästan av. Fick ont och tänkte att varför utsätter jag mig för dethär. Jag fortsatte en stund till och förstod sen att jag bara yrade om att jag skulle sluta. Han var jätte fin och skötte sig exemplariskt.



Jag hade även lektion för Saga och hennes Wilma. Dom är så söta, tränar på sina läxor och visar alltid upp bra resultat! Satt upp på Zar efter det, och han var fin, lite ojämn men fin. Han hade vilat lite mkt sen förra veckan, och det märks så fort. Han blir osäker och bara vinglar fram. Men jag fick fram honom rätt bra i galoppen och kände att han fick lite mer driv. Ska försöka hinna rida honom i början av nästa vecka igen.

Nej nu får jag sluta slöa, för ni förstår väl det är enda anledningen till att jag sitter här nu va? För att jag är lat, så jäla vidrigt egentligen. Skärpning Elin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar