onsdag 8 juni 2011

Den märkliga känslan som uppstår när man...

... är i sin gamla skola och skriver prov.
Jag var i paradisskolan idag och skrev mitt Nationella matte C prov. Jag var i den salen ni vet på plan 2, där b-klassen hängde. I salen längst bort mot kyrkan, NO-salen. Med alla äckliga djur i. Känslan som kröp i kroppen var märklig, jag kände mig som 14 igen och var tvungen att skriva hej på den redan nerkladdade skolbänken. När jag gick ut igen mötte jag vaktmästaren, tänk att han går där än.. nåväl, nu är provet skrivet och resultatet kommer någon gång i eftermiddag efter klockan 15 gissar jag. Nu håller vi alla tummar som finns så jag kan få ägna ytterligare 4 år i skolbänken..

(endast fyra)

Resten av dagen tänkte jag spendera i städandets tecken och någon sekund ska jag även ägna åt att uppdatera mig. På konstiska saker som bara jag vet. Typ vilka kalsonger Zlatan hade igår när han gjorde sina 3 mål mot finland. Jag kanske gick över gränsen, men i närheten av sån information är det jag vill åt. Jag Smsade med Claes häromdagen. Claes jobbar på Agria, han ska också bli civilekonom när han blir stor. Jag saknade honom väldigt mycket häromdagen. Vi hade väldigt märkliga konversationer han och jag. Vi kunde gräva ner oss i vilka kalsonger Zlatan spelar fotboll i. Nu har vi aldrig gjort det, men ni förstår nivån på den faktan man måste leta ihjäl sig för att få fram. Fann vi inte fakta så bestämde vi egen fakta. Eller jag bestämde fakta och övertygade Claes om att det var så. Jag saknar att jobba på Agria. Arbetsplatsen och uppgifterna passade mig utmärkt. Jag lär återkomma.

Olle. Min lilla Olle.
Nu tänkte jag göra en sak som jag egentligen inte borde. Så jag gör det inte. Snacka om självkontroll. Ida och jag ska göra nåt kul ikväll, men vi vet inte riktigt vad. Och på fredag kanske jag ska på golfrunda. Jag har lovat alla som ska med att jag endast ska stå för vatten och störiga skämt. För det där med golf, är inte min starka sida. I morgon blir det jobb och rida. Och på fredag morgon ska jag jobba. Resten av min tid ska jag spendera i någon tidning eller internetsida som kan uppdatera mig på all nödvändig information om världen.

"åååååh, vad du är gullig"

2 kommentarer:

  1. Men guuud så fin lilla Olle blivit, har det fixat sig med gaddarna och det? :) Vi får ta och boka ett möte på Agria, jag lär ju vara tillbaka där inom kort hur som helst. Säger jag innan jag ens gått hem...

    SvaraRadera
  2. Han är den finaste hunden vi har haft, men han har nån tand som inte står rätt i leder just nu ;P jag lovar att vi ska ses när jag kommer upp! Om jag så ska åka till Kungsholmen ;)

    SvaraRadera