onsdag 30 juni 2010

Midsommarhelg och Semester

Min Midsommar var kanon bra i Småland. Min semester kommer vara grym! Starting today. Jag känner inte för att skriva om allt som har hänt i helgen, allt har varit hur bra som helst. Istället känner jag för att skriva något bra.


Vi har gått igenom mycket mer än vad många tror. Jag träffade dig första gången i slutet av högstadiet. Vi blev snabbt bästa vänner och våra gemensamma vänner såg oss som syskon - Oskiljaktiga. Några månader senare insåg vi att vi kunde bli mer, vi kunde vara något annat. Här startade vår relation och vår vänskap växte sig starkare i samma takt. Vi var bästa vänner, älskare och allt där till.  

Precis som vilken vänskap eller relation som helst hade vi våra upp och ner gångar, men vi var alltid tillsammans. Vi var där för varandra i svåra tider, i lätta tider, det spelade aldrig någon roll. Vi gick igenom den värsta sommaren i ditt liv, och jag var lika sårad som dig. Jag delade hela den känslan med dig. 

Det gick två år. Sen var vår relation över. Den slutade så smärtfylld, vi sårade varandra tills det inte fanns något kvar av någon av oss. Du sa att du inte kunde vara med någon du kände såhär väl. Du önskade att vi hade träffats senare i våra liv så du kunde ha gift dig med mig. Det skar och skrämde mig ännu mer. Båda var rädda för framtiden, vi lämnade vår kärlek till att förfalla i en ond cirkel. Omedvetet sårade du mig mer än vad någon annan hade och kommer någonsin att kunna göra. För att ge igen lät jag dig gå igenom samma sak. Vi delade känslor. I samma takt som vår relation gick ner för en knacklig backe följde vår vänskap i samma fotsteg. Det slutade med att jag ville aldrig mer se, prata, höra eller göra något som involverade - DIG. 

Tiden gick och vi valde olika vägar. Det var alltid känslosamt att se varandra på stan och det är att uttrycka sig svagt. Vi är två helt olika personer som helt enkelt inte passar ihop. 

Tillslut för bara ett tag sen bestämde jag mig för att lägga ifrån mig denna sårade del av mitt hjärta. Vi började träffas igen, även om det bara var ett snabbt hej och inte särskillt många gånger så var det fantastiskt. Vi var tillbaka på ruta ett igen, vi hade vår vänskap tillbaka på en ny nivå. Jag vet att vi alltid kommer gå varsin väg i livet men det är skönt att ha dig tillbaka. 

Nu vet jag att vad som än händer, om jag behöver dig eller din hjälp så vet jag att jag alltid kan ringa dig. Det spelar ingen roll om vi dejtar, pratar varje dag eller inte, eller om vi ens ses. Jag vet att jag kommer ringa dig för jag vet att vi älskar varandra. Vi älskar varandra vare sig vi vill det eller inte. Så tack för att du är i mitt liv, tack för allt du är för mig.

-e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar