måndag 21 juni 2010

don't wanna be my friend no more.

Nu sitter jag här i min fantastiska soffa och lyssnar på pink, ser på fotbolls - eftersnacket i bakgrunden och irriterar mig på dåliga fotbollsdomare, töntiga spelare och än sämre linjedommare. Sånt är livet - som första förlorare. Jag har en dålig känsla av att jag inte kommer att vinna denna kamp mot mina kollegor. Även om jag gick hem med fanan högt efter att ha avslutat dagen med 21 införsäkrade små kräk. Jag gillar mitt jobb. lönespecen var mysig denna månaden. Än mysigare blir det att få stålarna.

Idag har jag som vanligt underhållt mina kollegor med härliga låtar och av någon anledning börjar jag alltid min dagliga konsert med "Can't you see how I'm hurting, it's all for you..." Ibland busar jag även till det och börjar med "you don't know, you don't know anything 'bout me..." Efter detta så rullar det mest bara på, jag spinner vidare på alla kombinationer jag kan komma på - och jag vet att dom gillar det. Gollum säger ofta "elin kan du inte sjunga för mig" Jag tror inte hon menar att jag sjunger fint, utan mest bara för att hon inte ska behöva lyssna på allt annat skit jag säger. Resten av folket bara skrattar - tro det eller ej, men ibland försöker dom även göra egen konstert. Inte lika lyckat...

Jag har även suckat högt över mina två trappor jag har upp till lägenheten då jag har tvättat idag. Men så slog det mig, jag kunde ju lika väl ha bott på 3e våningel (eller värre) utan hiss. Och då gick det inte särskilt mkt lättare men jag kunde iaf gotta mig i tanken.

I morgon ska jag jobba kväll - ser fram emot sovmorgon och strömlöshet i morgon på förmiddagen. Kan jag göra en massa andra nyttigheter.
Nu har jag inte mer att berätta - shorty got a job!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar