fredag 18 juni 2010

Den omtalade fredagen är här

Men först - Läkarbesöket.

Det gick bra, trots att jag var där själv. Utan min kära mor som har varit mig trogen under alla besök som någonsin har gjorts hos läkare och tandläkare. Nervöst var det också. Men tacka vet jag Privatmottagningar. Dom är sjukt trevliga och hjälpsamma. Besöket gick fort och jag var inte så allvarligt sjuk. Det är så att eftersom mina halsmandlar är borttagna så får jag lixom inte en vanlig förkylning utan det blir som en virus utveckling på slemhinnor/tungfäste och så vidare. Därav min smärta i halsen men ingen sjukdomsymptom utöver det. Vi tog lite prover som jag får svar på på måndag. Jag skulle fortsätta med mina Ipren och även ta nå bedövande joks. Och detta bedövande skulle börja verka efter ca en dag. Och jävlar det funkar. Känner mig helt frisk idag. Sjukt skönt.

Igår så var det bartömning på jobbet. Ölen kostade 10 kronor, vin för 15. Snacka bra priser. Vårt företagsband Like Animals spelade också. Där hade vi lånat in tre stycken externa inför spelningen. Kära vänner till Gidon som sjuger i Bandet. Spelningen var jätte bra, bra drag trots lite folk och bra musik! När spelningen var över så befann jag mig lite mitt i en typisk rockfilm då trummisen går fram till mig och lämnar över sina blodiga Trummpinnar. Jo, blodiga var dom. Han hade alltså spelat ordentligt. Världens sötaste trummis. Jag är lite smått småförälskad i denna händelsen och mina pinnar ligger hemma och väntar på att bli omhändertagna - kanske upphängda på väggen eller något :)

Ikväll har Julia Homecoming fest och Hanna har inflyttningsfest. Partyt sker i Hökis så jag kommer ha krypavstånd hem - lika alot.

Resten av helgen kommer att spenderas i lugn och med fotbolls VM - Jag leder på tipset. wooho!

Ha det bra mina så hjärtegull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar