tisdag 8 juni 2010

I'm sorry for myself - haha.

Att släppa taget betyder inte att man slutar att bry sig. Det betyder att jag kan inte göra det åt någon annan. Att släppa taget betyder inte att utesluta mig. Utan förstående över att jag inte kan kontrollera någon annan. Att släppa taget betyder inte möjligheter. Utan att lära från naturliga konsekvenser. Att släppa taget är att erkänna maktlösheten. Vilket betyder att resultatet kan jag inte styra över. Att släppa taget är inte att försöka ändra någon eller att skylla på någon annan. Utan att få ut så mycket som möjligt av mig själv. Att släppa taget är inte att ta hand om någon utan att bry sig om någon. Att släppa taget är inte att sätta någon i knipa utan att vara stöttande. Att släppa taget är inte att döma. Utan att låta någon annan bara vara människa. Att släppa taget är inte att styra resultat. Utan att låta andra påverka deras öde. Att släppa taget är inte att skydda någon. Utan att låta någon annan se verkligheten. Att släppa taget är inte att förneka. Utan att acceptera. Att släppa taget är inte att hacka, bårka eller skylla på någon annan. Utan istället att söka efter min egna väg och göra mina egna misstag och att själv kunna rätta dom. Att släppa taget är inte att parkera mitt öde. Utan att ta tagen som den kommer och se fram emot det. Att släppa taget är inte att kritisera eller ändra någon. Utan att bli den man drömt att bli. Att släppa taget är inte att ångra det förflutna utan att växa och leva för framtiden.

Att släppa taget är att frukta mindre och älska mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar