måndag 6 juli 2015

Dag 6

Sista träningsdagen var igår. Och det märks både i sin egen kropp och i caysas kropp att det varit träning i väldigt varmt klimat. Men vi kämpade på. 

Jag fick fler övningar till galoppen. Dels ska Jag träna mycket sluta, rakt fram i öppna. Men när jag byter så blir Caysa lite ivrig och vill väldigt mycket. Så då fick Jag lite övningar till det. Där jag tex rider i höger galopp, vänster varv (förvänd galopp) och nära väggen i höger öppna. Där får jag tag i alla ben och nästan alla bogar. Så om hon ändå väljer att byta där så blir det rakt och rent. 

Vi övade också mycket på att bara rida olika linjer i galoppen hela tiden för att Caysa själv inte ska kunna förutspå så mycket i sitt egna lilla huvud. 

En annan övning som vi gjort i veckan och som jag även gjorde i lördags var att rida på 20 meter volt, i öppna, minska ner till 15 meter i sluta, över i öppna och ut igen. Väldigt mjukgörande övning. :) 

Jag galopperande även på kvartslinjen, i svag öppna, ner i skritt och ny fattning. Samma galopp hela tiden och öppna hela tiden. Detta var inte bara en övning för att Caysa ska bli mer liksidig utan för att jag ska bli det också ;) när jag rider i höger varv så släpper jag ibland stödet lite på vänster skänkel, uppe vi knäet typ. Vilket gör att i enkla byten, byten och övergångar i största allmänhet så vinglar vi till vänster. Detta var en tydlig övning och det är lätt att känna felet och lätt att känna när det blir rätt. 

Jag tror jag fått med allt, annars kommer jag väl på det med tiden! 
Nu är jag på semester i Dannmark, frederikshavn. Jag sitter på en bänk på en kulle ner till havet och det är alldeles tyst. Man hör bara havet slå, det gör något med själen det här :) kram på er! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar