onsdag 1 juli 2015

Dag 3

Ja vi började passet någonstans mitt i allt skumpande från igår. Det är sjukt kul när man hittar nivån av mer gångarter, men det medför även vissa kämpigheter för piloten. Så otränad som jag är har jag varit innan men är långt ifrån en bra form. Ja ni fattar, jag är inte i mitt sämsta skick men just nu är det jävligt jobbigt. När man inte ens kan sitta väl på volten... 

Idag gjorde vi skolor med tempoväxlingar i traven. Efter det fokuserade vi mycket på galoppen. Bärighet, bjudning, stretching och samling. Vi fick till ett par riktigt fina vändningar i piruett jobbet och de enkla bytena på linje blir bättre och bättre, det ena varvet är lite krokigt fortfarande men mycket bättre! 

Vi lyckades även leverera rena byten, snyggt och kontrollerat! Då blir Jag ju så barnsligt stolt! :D 

Piruett jobbet bestod av tempoväxlingar i sluta på spåret, för att sen gå in på volt och hitta böjning och bärighet för att sedan minska volten till vändning.
 Och de enkla bytena gjorde vi på kvartslinjen, många snabba och raka.. 

Varm dag och i morgon ska väl bli samma typ så bara att kavla upp ärmarna och köra! Bara 3 dagar kvar nu! 

Kram! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar