fredag 3 juli 2015

Dag 5

Idag är jag helt lyrisk! Ni vet den där känslan som bara infinner sig ibland, känslan av att nu är vi påväg mot en ny nivå. Precis där är jag och nosar nu! Men detta är inte bara om känsla och framgång. Jag ska ju ha användning av det här i framtiden! 

Så nu till övningarna. :) 

Vi började med att stämma av slutorna som inte var så bra igår. I trav och galop längst spåret. Sluta-skänkelvikningstänk-sluta. Hitta böjningen och och bjudningen framåt med bakbenen. Sen gjorde vi en gymnastikövning till i galopp. En som jag använder alldeles för lite, öppna ett par steg på spåret, in i sluta, rakt fram i öppna på kvartslinjen och om man hinner (beroende på vilken press man kan lägga) sluta till meddelinjen. 

Efter det så gjorde jag samma övning i trav, och här någonstans börjar wow-känslan infinna sig. Får till ett par riktigt bra slutor där jag känner att vart har all den här kapaciteten varit? :) 

Vi plockar fram körpisken och Nina går brevid mig och viftar lite bakom Caysa så vi kommer fram i lite tramp. Caysa har inte så lätt för det då hennes steg hellre blir långt än kvickt. Men vi gick något varv där vi emellan lät henne trava fram ovh igenom ordentligt. Nina visade även hur jag kan göra detta själv från marken. 

Sen gick vi in på volten och travade och Nina la pisken uppe på korset på Caysa och jag gjorde tusen(säger vi) halvhalter och signalerade passage, och där var det. Det må ha varit få steg och lite. Men nog var det där! Här någonstans slutar jag höra att Nina säger till mig "beeeeerööööm"!!! :) 

Återigen en kort paus och sen rider vi längst spåret och gör öppna med tusen (säger vi) halvhalter. Och ja jag vet inte, men fan vilken arbetssam och fin häst jag får rida! 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar