torsdag 2 juli 2015

Dag 4

Idag kändes det på Caysa att vi dels jobbat hårt i tre dagar plus att det var sjukt varmt i ridhuset. Hon var riktigt trött efteråt. 

Idag jobbade vi först med övergångar, precis som vi brukar. Nu lägger vi ännu mer fokus på att få övergången genom ryggen hela tiden. Därför blir hon väl mer trött också. När hon hela tiden behöver leverera stor gång och full aktivitet genom hela kroppen. Vi började med lite galoppsluta för att lossa och stretcha bakbenen lite i båda varven. I detta arbetade jag aktivt med tempoväxlingar. Sen gick vi rätt direkt på bytesträningen, men även här var det mer bärighet och luftighet som stod på tapeten. 

Det tar mycket kraft från oss båda men vi gjorde riktigt fina enkla byten, överallt och här och där. :) 
Vi lyckades även idag göra rena byten i sprången. Det är en så härlig känsla när jag hela tiden finner mer kontroll i det hela. 

Vi ägnande större delen av passet till detta och skulle avsluta med lite gymnastik i trav. Och där fastnade vi lite. Caysas och min högersida har lite svårt med kommunikationen ibland. Men förhoppningsvis har dagens arbete lönar sig till i morgon. Vi kom igenom lite, hon och jag gjorde rätt men inte så bra som vi borde. 

I morgon vet jag att vi ska jobba med traven och trampning! Yaay! 

Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar