onsdag 9 januari 2013

Brownie gör framsteg hela tiden nu tycker jag! Idag red vi på ridbanan hemma, som var lite frusen ut mot hagarna, så red 8-volter på den braiga delen av paddocken. Jag kommer ihåg när jag låg i hårdträning med en av ponnysarna då red jag mycket 8-volter för att jag var så ojämn i min ridning på den tiden, ni vet svagare vänster sida så jag rider i höger varv-tjejen. Och alla övergångar är utmärkt att träna sin häst i, just nu övar vi inte så mycket övergångar skritt-trav-skritt utan mer byta varv-övergångar. Där då halvhalterna är den stora samlarhjälpen för att göra en bra övergång. Dessutom när man galopperar i 8-volter så blir det himla naturligt för hästarna att ta den förvända hjälpen. Nu rider jag inte förvänd galopp på Brownie än då hon fortfarande är under igångsättning, men att vända över ridbanan mot förvänd galopp är också träning som kommer löna sig längre fram! Men då till de som blir bättre och bättre, jag beskrev tidigare att vi inte har hittat jämna signaler för framåtdrivande skänkel och hand, vi närmar oss. På slutet både i måndags och idag så tycker jag att vi samarbetar riktigt bra i alla gångarter! Hon är lite trögstartad fortfarande och jag får påminna henne om vad min skänkel betyder :) Typiskt ston va? Jag är iaf kanonglad över henne, vi kommer ha roligt tillsammans det är jag säker på! :)


(i brist på bilder på henne så kommer en på mig och ferdinand)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar