fredag 1 april 2011

3-4 dagar med thörnis.

Jag har packat 300 kilo ensilage i 3 kilospåsar, jag har burit 140 liter vatten. Jag har tömt 35 kärror med hästskit och kört 17 kärror med spån. Jag har sopat stallgången 1 gång om dagen och nästan blivit sparkad av fölunge ca. 50 gånger. Jag har dammsugit 4 gånger och kört en diskmaskin om dagen. Hängt två maskiner tvätt och packat ner två maskiner tvätt. Jag har lagat 16 portioner middag och 4 luncher. Min bil har rullat ca 17 mil. Jag har druckit 16 koppar kaffe och ett glas vin. Olle har tränat ca 1 timme om dagen. Varit ute kanske 7 gånger om dagen. Caysa har ridits och jag har hunnit hänga med mina käraste vänner och varit på möte med Matteläraren. Jag har sovit minst 8 timmar per natt och jag har de så himla bra.

Nu behöver ni bara läsa det en gång till och tänka att det är rösten i halv åtta hos mig. Jag kommer inte på vad han heter, så ska ni se att de blir rätt roligt.


Idag skulle solen skina och det skulle bli 15 grader varmt. Min erfarenhet säger att de är 8 grader varmt och molnigt. Hoppas solen kommer i morgon istället! Nu ska jag åka till Minna och Annelie med lite gosedjur. Sen ska jag kanske Skritta caysa och sen åka till sara och rida hennes häst. Läskigt.

Tänk vad liten han var. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar