måndag 3 januari 2011

Årsskifte

Nu ska jag säga mitt.
Jag har nu haft två disskusioner angående de nya året. Den ena parten demonstrerar starkt för att detta året kommer bli så himla bra. Det kommer innehålla allt jag önskar och jag ska göra allt jag vill och det kommer bli så bra. Medans den andra parten talar mer för att man ska väl alltid sträva efter att man ska göra allt man känner för. Leva upp till sina mål - oberonde av när man sätter dom. Jag håller faktiskt med part två. Jag menar varför kommer detta året bli så speciellt? Jag menar inte vara negativ men strävar man inte alltid för att leva ett rikt och bra liv? Sen kan man givetvis använda ett årsskifte som motivationshöjande anledning att besluta sig anågende vissa mål i livet. Det tycker jag är asbra, att man utnyttjar tider i livet för att höja motivationen i vardagen.

För mig har tyvärr årsskiftet varit en transportsträcka och kommer fortsätta att vara tills jag har flyttat färdigt. Trots det så var min nyårskväll utomordentligt bra och jag hade en as bra kväll mitt i mitt personliga kaos. Jag kommer att köra en del av mitt flyttlast den 19e. Resten av lasten går under helgen. Nita kommer att köpa mina möbler, vilket jag är väldigt tacksam över. Det underlättar min flytt väldigt mycket. Så efter helgen den 22-23 kommer jag att bo hos Hedman igen. Kärt åtebesök hade man kunnat säga. Efter den helgen är det mycket som är ovisst.

och metaforen silence speaks louder than words kunde inte göra sig mer passande.
-e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar