måndag 20 september 2010

God kväll käraste läsare. Tänkte bara påminna lite smått om att jag har stambyte i min lägenhet. Jag har varit där i helgen och kikat, och ja. Vad ska jag säga, Badrummet är väl iaf klart för kakel nu. Köket saknar en vägg och det är damm överallt. Mysiigt. Men jag ser fram emot att se den när den är klar. Däremot är jag lite vemodig till att jag ska flytta ifrån Hannis. Vi har ju det så roligt. Även att vi jobbar sjukt mkt nu, och är Hon har varit konstant trött och gnällig i tre veckor pga av sin icke behandlade Borrelia så har vi faktiskt välidgt roligt. Idag har vi somsagt jobbat 11 timmar, alltid lika trevligt när väl pengarna rullar in.

Kom hem för en stund sen och jag slängde ihop den sista maten vi hade, lax, tomatsås med basilika, broccoli och ris. Det blev otroligt gott för att vara det sista som fanns i kyl och frys- haha. Vi måste handla, men vi har lixom inte haft tid. Igår så jobbade vi fram till tre, sen åkte vi till stockholmsödra och tränade med hundarna. Och jo, vi gör framsteg. Eller ja, Hanna har ju världens finaste Scilla som är så fin. Men hon lyssnade faktiskt på mig också nu sist. och ja att hon inte längre satt fot på min högersida är väl ett ganska stort framsteg.

Efter det så åkte vi till lägenheten, kikade läget och hämtade massa post. Jag förstår inte hur mkt post man kan få. Men jag hade iaf fått min kicks-tidning. Nu saknas bara min Buffé. Hm. Den dyker nog också upp snart ska ni se. Ja, och i söndags skulle man ju göra sin röst hörd, så det gjorde jag. Och ja, man är faktiskt anonym när man röstar så det tänker jag vara till viss mån - jag röstade inte på sverige demokraterna iaf. Vi var hemma framåt sju tiden och då lagade vi mat, diskade och sen somnade jag vid 9. Sköönt.

I Lördags så jobbade vi också. Vi jobbade fram till 3 då också. Resten av dagen spenderade vi framför tvn och kollade på tre filmer, Flickan som lekte med elden, Lejon Kungen 3, och 300. Jag älskar Lejon Kungen 3 - Faktiskt.

När jag kom hem på fredagkväll så satt Jenny och Hanna i soffan och drack god-vin. Masi, Campoforin. Så jag slängde i mig ett glas och vi pratade sent in på natten.

Nä, nu blir det soffan snart. Måste upp och tvätta och handla i morgon så vi har rena kläder veckan ut och mat att äta. För sen jobbar vi konstant t.o.m Fredag klockan 1, då tar jag min lilla bil och rullar till Simontorp <3.

-e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar