tisdag 16 december 2014

På tävling får jag ofta kritiken "ngt rak öppna" "ngt rak sluta" osv. Caysa är alltså ngt rak för de flesta domarna. 

Så det vi tränar på mycket nu är vara mer rörliga i sidorna och därför kunna böja mer i skolorna. De övningar som ofta blir aktuella är i galopp; skänkelviknkng längs långsidan, öppna-volt-sluta på 60m. Sluta, öppna, sluta utan volt på 60M. Det går såklart att göra på kortare bana också men då kan man ibland få förhasta övningen därför undviker jag de på 40
Bana. 

På 40 bana brukar jag göra öppna volt öppna eller sluta volt sluta. Så övningen blir mer effektiv. 

Jag arbetar även i sluta på volt eller volt med tagen bakdel om man vill kalla det för de. I denna övningen försöker jag centrera så gott jag kan. Caysas största utmaning är just galoppen. Man måste komma ihåg att för 4 år sedan kunde hon inte galoppera. Därför lägger jag extra mycket krut på galoppen denna vintern. Vi behöver få en bättre grundgalopp för att kunna göra våra byten så bra som möjligt! :) 


Den andra lilla pussgörkan har fått vintervila :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar