onsdag 8 januari 2014

Vinter träning i full gång det märks när gramantygeln åker fram! Här är ännu en punkt jag vet att inte många är på min sida. Men jag säger bara; finns det hjälpmedel så använd dom. I rätt syfte såklart! 

Som jag skrev i förra inlägget så travar min pingla finare än någonsin. Detta medför inte bara en härlig känsla och dans på rosor utan även åsikter från den lilla damen, det blir jobbigt, hon släpper lite rygg och hittar på det ena och det andra. Och för att nå "nästa" nivå i gångarterna och utbildningen av henne utan några otrevliga resor och för att maxa utnyttjandet av ryggmusklerna så har jag valt att ta fram gramantygeln. 

För mig fungerar det superbra, jag får den hjälpen jag är ute efter även om jag rider väldigt korta pass då jag vet att det ofta blir väldigt jobbigt för dom. Man ökar som självförtroendet både för sig själv men inte minst hästen, att hon faktiskt orkar. :) 

Nu ska jag checka ut för idag. Eller inte riktigt än, men snart. Kan vara världens mest kvällströtta. Ever. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar