tisdag 22 oktober 2013

Lektionen igår var ingen enkel match. Hon kändes fin under framridningen, lätt, framåt, lugn och taggad. Ann tar ton och säger "ska vi börja i galopp, volt medellinje, volt medellinje, du får börja i den lätta galoppen om du vill" 

TACK! 

Jag ska även poängtera att mamma satt där nere i hörnet och hånler ;P 

Den största utmaningen med Caysa är att ha henne rak. Om man ska rida medellinje måste man ha henne rak för att hon ska gå framåt. Jag tog tjuren vid hornen och gjorde det riktigt bra! Hon var jättefin, kunde samla henne mycket på linjen och rida henne framåt och behålla henne rak! Efter detta bad jag om lite hjälp i den förvända galoppen och det släppte rätt bra. Jag måste ta mig mer kontroll över den. Och lita på att jag kan det. 

Efter en liten paus så tar vi traven. Hon är laddad och sätter sig väldigt fint i traven. Vi rider öppna längst spåret och återigen hör jag jävelskap i rösten "rid in och gör öppna på medellinjen" utmaningen blir ju nu att hon faktiskt flyttar framdelen till öppna och inte bakdelen. Detta är en övning som är svår för alla nivåer, den enda hästen jag vet som har lätt för de är Brownie hon har tekniskt väldigt lätt för sig medan hennes svaghet är hålla takten. Caysa kan hålla takten men har svårt att tekniskt röra sig rätt. Men det gick bra, HA Tänkte jag, där fick dom. Följer spåret och Ann ber mig göra några ökningar. Då spricker det för dom, tanterna och de fnissar lite. 

Jag gör några ökningar. Inga superfina för det orkade inte jag, och inte Caysa heller. 

Är ändå väldigt nöjd med lektionen, vi gjorde mycket saker som är svårt att göra med Caysa och jag kunde hålla ihop oss under hela passet! :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar