måndag 31 oktober 2011

framåt för evigt

Måndag, måndag måndag.
Ja ny vecka kallas det. Stickan och jag hade sovmorgon till typ 7 och sen red hon Anton och jag pysslade lite i stallet och gjorde Ferdi redo för ett träningspass. Idag spände jag upp bettet ett hål för att se om det gjorde någon skillnad, till en början kändes han lite stum men efter ett par varv så travade han på som förr. Eftersom han nu är rätt framåt av sig själv så tränade vi på öppna och sluta i traven, att han behåller drivet även om man lägger lite större press på honom. Och han är riktigt bra fram och med för skänkeln nu. i Galoppen blir det som vanligt lite förvänd för att jag ska rida ordentligt och för att han ska bli mjuk och följsam. Tränade mycket mellangalopp idag med samling och avbrott till skritt ibland och trav ibland. Så nu kan vi inte sakta av till trav längre. Antar att det är de jag kommer få öva på i morgon också.. tänka sig!

Ja så veckan ser ut på följande vis, träning i morgon, skritt på onsdag, träning torsdag och fredag. Och hemresa på fredag :( Jag vill stanna. Helt ärligt, låt mig vara här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar