torsdag 14 juli 2011

hästfolk - ett märkligt släkte.

Vår hovslagare ringde för någon vecka sen och frågade om vi kunde rida hans häst när han var på semester. Jag och mamma kom överens om att det inte skulle vara några problem och han skulle höra av sig någon dag innan så vi kunde bestämma hur vi skulle lösa allt. Igår kom jag in från stallet vid nio-tiden och åt lite mat och var redo för lite soffhäng. Då ringer telefonen. Hovslagaren frågar om vi är vakna och berättar att är på väg till oss med hästen, att han var framme om bara några minuter.

På med kläderna och ut igen, strö upp en box, fixa vatten och sånt. Han kommer och hans telefon ringer, "jag måste nog bara ta det här, för jag sa inte att jag skulle åka" -Rolig kille de där. De slänger upp mig på hästen, i en hoppsadel som jag inte suttit i på hur många år som helst - jobbigt. Jag travar runt lite, och är numera kär i min hovslagares häst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar