torsdag 2 maj 2013

Träningen med hästen går fint, hon har börjat lägga på sig lite nu tror jag. Det är det jag vill se iaf, även om hon har blivit fetare eller inte så går hon bra just nu. Hon börjar bjuda framåt tidigare och tidigare i varje pass och hon bär sig själv mer och mer. Idag tränade vi på galoppslutor och skrittövergångar. Väldigt bra styrke övningar för hästen och allt det kräver av ryttaren är en hög dos noggrannhet.

Utöver ridningen så går löpträningen också mycket bra. Startade för tre veckor sedan ett träningsprogram så denna veckan är det intervallträning - långdistans och sen till sist snabbhetstest. Roligt, man måste ju lixom underhålla huvet under löpningen för annars är det fan sjukt trist.

Angående min viktnedgång ligger jag ca 1 kg efter planen :) men de är inte hela världen kan jag känna.
Nähe solen lyser så jag får ta mig ut med dogsen och gå en sväng minsann.

hejhej!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar