fredag 3 maj 2013

Idag var det jag mot löparbanan! Tog mig ann intervallträning på löparbanan idag, 1,5 min löpning + 30 sek jogg. Sjukt jobbigt, precis som intervallträning ska vara! Körde det x 5. Sen avrundande jag med ett par varv joggning och sen körde jag utfall, höga knän, plankan och en annan bedövning på 20s + 10s vila. Två varv för sen var jag helt slut! Hade iofs inte ätit optimalt inför träningen, hade tänkt köra det senare men nu blev de så.

Ridningen efteråt gick kanonbra! Gårdagens arbete med slutor och övergångar betalade sig väl! Så idag checkade jag av gårdagens arbete och gick sedan vidare till ett väldigt förenklat piruett arbete! Jag samlar galoppen till en bra samlad takt med god bjudning framåt. Lägger mig på en stor volt och tar först lite bakdelen innanför spåret. Som sluta fast på volt och lite mindre. När jag har det under kontroll gör jag den här stora volten till en fyrkant där jag inför varje hörn samlar, tar baken innanför och vänder runt. Sedan rakriktar jag, klappar på halsen(om den var bra såklart) och gör om allt från början! Det är ett arbete jag varmt rekommenderar och gör man de i rätt mängd och lagom svårt kan man göra arbetet på typ alla hästar! :) men man måste vara uppmärksam, alla hästar tycker det är sjukt jobbigt, och får lätt lite mjölksyra.

Nu sitter jag på balkongen med en kopp kaffe och trycker i mig solen! Sjukt varmt och skönt!

Det är marknad på stan, jag funderar på om jag verkligen ska gå. Tror jag struntar i det, har ändå Ingen att gå meeed! Ikväll rullar hockey vm igång så jag ska glo på det och i morgon är det jobb!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar