onsdag 30 maj 2012

Träningsrapport från helgen. Bättre sent än aldrig som en sä.

Lördagen började lite segt, lite som jag väntat mig. Legat på lat sidan och tappat finkänsligheten. Men jag jobbade upp honom i form, hamnar något högt med handen som vanligt. Måste bredda den för att komma ner mer naturligt. Korta armar är väl aldrig en fördel. Vi gjorde ett helt gäng rena byten och han var riktigt fin när jag kom till rätta.

På lördagen red jag även caysa. Har inte ridit henne på jätte länge. Och varje gång jag sitter upp är de som en ny häst. Mamma är jätte duktig med henne. Det är ett stort schabrak att tuffa runt på. När jag väl slutade hänga upp henne på höger tygeln så gick hon jätte bra även för mig. Red lite skolor och så inget jätte avancerat men nog så krävande.

Söndagen behövde jag bara ägna åt Ferdinand. Han var som en helt ny häst. Framme, uppe och rund. Idag blev bytena något korta och något var inte rent men dom är ändå mycket bättre än för bara någon månad sen. Vi jobbade med piruetterna och kunde nästan vända honom helt. Ska jobba mer med dom och jobbar mer med vändning, framåt, vändning, framåt. Och tillslut så står vi där och vänder :) i mitten av passet gjorde vi skolor först längst väggarna som de är på tävling och sen längs med medellinjen som de är i senare klasser. Gick jätte bra, det är ju av någon konstig anledning det vi är väldigt duktiga på. Det är ju en av de svåraste övningarna då man inte har någon vägg vid sidan som stöd för yttersidan. Vi avslutade sen med lite passageträning. Även de gick helt okej. Var jätte länge sen jag gjorde det och det märktes såklart. Men när jag väl satte honom gick han jätte bra! :)

Nu ska vi träna på till tävlingen den 10:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar