torsdag 25 augusti 2011

stillframed in your mind

Jag har varit hos Frisören idag, Lina. Är blondare än innan, snyggare än innan och helt jävla perfekt. Ja, det beror ju på vem man frågar då förstås. Nu är det jag som talar för min själv, som vanligt i den här bloggen. När jag är hos frisören så tar det alltid flera timmar. Även om jag inte har så mycket hår så ska det klippas, varenda hårstrå ska putsas och det ska blekas och det ska nyanseras och det ska fönas och så vidare. Jag läser alltid tidningarna som man aldrig annars läser. Helt ärligt blir det inte mycket läsning utan mer titta på bilderna och läsa någon enstaka artikel och skvaller om alla kändisar som blivit tjockare, smalare, fått större bröst eller läppar från ingenstans. Framför allt läser jag Horoskopet i alla tidningarna, jag jämför dom och läser andras horoskop, på folk jag känner och känner extra för. Planera hur jag ska tänka när jag ser dom. Patetiskt jag vet, men som tur är så är nästan alla mina nära och kära fiskar precis som jag, eller så är dom födda där på vårkanten eller precis nu i slutet av sommaren början på hösten.

Min poäng var att även om jag inte maniskt tror på dessa horoskopen så kan jag ibland känna med dom, och ibland så börjar jag förstå varför vissa saker händer. Jag kan ibland omedvetet följa dom. Viktiga beslut får helt enkelt vänta någon extra dag. Jag ska leva ut mina känslor och kreativitet. Inte stänga in dom, börja med något nytt och inspirerande.

1 kommentar:

  1. För 11,5 år sen läste jag i Västerbottens Kuriren att jag skulle möta mitt livs kärlek på ett café samma dag. Och då tvingade jag mitt span (och numera man) att träffa mig på ett café på kvällen. Vi är båda fiskar, så vi hade ju samma horoskop.

    Man får ju liksom utnyttja horoskopen lite också... Jag tror dom är tänkta att ge lite inspiration till livet :)

    SvaraRadera