söndag 3 juli 2016

Lördag

Efter uppvärmning så började vi direkt med galoppen, långt pass = styrka! 

Vi började på kvartslinjen med enkla byten i ryggningsövningen. Inte alltid men ibland. Kände idag att vi var mycket mer framme med bakbenen tidigare så arbetet lönar sig. 
Sedan hjälpte Nina mig i arbetspiruetten först i vänster varv där hon går lite ut med höger bak. Så in med höger bak, samla och vänd. Ninas uppgift var att få vänster bak att välja att gå inåt under, uppåt, framåt istället för åt vänster som ett stödben. 

Svårt att ha kontroll på höger bak. Styrka styrka styrka kommer vara den stora nyckeln om jag arbetar rätt. 

I höger varv gjorde vi samma sak. Det går mycket lättare. Efter detta så tränade vi galoppsluta. I vänster varv så behöver jag pusha baken ngt före för att stärka henne och i höger sluta behöver jag vara supernoga att jag inte tappar vänstersidan. Så bra böjning men en precis tvärning. 

I traven fick jag göra sluta på kvartslinjen först åt höger sen till vänster. På samma långsida. För att känna skillnaden nu när jag kommit åt vänster bak men tappade lite böjning och vänster bog åt höger. Det blev bättre när jag uppmärksammades på problemet. 

Bytena var betydligt bättre idag! Men mer styrketräning så lossnar det nog :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar