lördag 23 augusti 2014

Sommarvilan

Nu är sommarsemestern slut, inte bara för mig utan även för hästarna. Caysa har varit igång drygt en vecka nu, mamma har varit så snäll och satt igång henne efter hennes vila. Så det känns väldigt lyxigt att få börja rida på en redan igångsatt häst! Quenta pysslade jag lite med förra veckan, jag linade, hade alla skydd på, tränset på och lite sånt. Hon har vilat denna veckan när jag har varit i Danmark så henne ska jag pyssla igång med mer nu. Behöver vänja henne vid sadel och få henne mer lydig vid longering!

I Oktober ska vi lämna iväg henne på inridning till en tjej som heter Mathilda. Hon är från kalmarområdet så det ska bli kul att kunna följa henne lite under den månaden. Jag hoppas ju såklart att Quenta kommer att komma dit och vara iprincip färdig att sitta upp på.

Så på måndag börjar jag jobba igen, 4 veckors semester. Det skojar man inte med. Ska bli sååå skönt att komma tillbaka till jobbet! Börjar mitt nya jobb på det gamla jobbet. Jag har fram till nyår fått en Tillförordnad butikschefs tjänst, så kul! :D

Nu däremot, på joggingskorna och ut i det fina vädret!

Hejhej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar